W najnowszym numerze...

Zakątek haiku

Robert Kania

Robert Kania przedstawia współczesnych polskich twórców haiku

Rafał Zabratyński

Rafał Zabratyński (RaV) mieszka w Rzeszowie. Z wykształcenia jest anglistą, z zawodu nauczycielem języka angielskiego. Pisze haiku oraz ich formy pochodne od roku 2000. Publikował swoje utwory w wielu miejscach anglojęzycznych, polskich, internetowych i drukowanych. Przez wiele lat był administratorem edukacyjnego forum haiku.pl. Zorganizował pierwsze pięć edycji Polskiego Międzynarodowego Konkursu Haiku. Lubi: pisać haiku, czytać i oglądać fantastykę naukową, wędrować po górach, podróżować, jeździć na rowerze, wszędzie chodzić na piechotę, robić nic. Nie lubi: nie lubić i jeszcze pisać biogramów.

Dorota Ocińska

Urodziła się i mieszka w Łodzi, gdzie zdobyła wykształcenie ekonomiczne na Uniwersytecie Łódzkim. Wydała trzy zbiory wierszy: Uśpieni (Łódź 2013), Dziewczyna w berecie (Łódź 2014) oraz Pióropisz (Łódź 2017). Jest laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Haiku Wiśnie i Wierzby (2017), konkursów: Jesienny Ogród (2017, 2018) i Wakai Haiku (2018) a także turniejów jednego wiersza, organizowanych m.in. przez Dom Literatury w Łodzi. Autorka publikuje na wielu portalach poetyckich pod pseudonimem Dorota Karin. Jej utwory można znaleźć w antologiach: Schody antologia (2014), Łódź tkanina z wadami (2015), Metafora Współczesności (2017). W zakresie zainteresowań twórczych wchodzą różne formy poezji, w tym również haiku i haiga. Publikowała m.in. w magazynach: Asahi Haikuist Network, Chrysanthemum, Daily Haiga, Iris International Haiku Magazine, Kuzu, L&F, Papierowy Żuraw, Przekrój i Wild Plum. Poezja jest jedną z wielu pasji – interesuje się również fotografiką, lubi podróżować, czytać, tańczyć i pływać.

Azi Kuder

Azi Kuder – mieszkanka Gdyni. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego, uprawiająca różne dziedziny sztuki, prozę, poezję i malarstwo. Autorka powieści: Dwudyszna (2013) i Oczy Renifera (2016). W powieściach porusza problematykę związaną z szeroko pojętym rozwojem duchowym, a szczególnie z filozofią buddyjską oraz szamańską wizja świata. Z zainteresowania orientem zrodziła się pasja do haiku oraz haigi – i ta właśnie forma, organicznego połączenia obrazu i tekstu najpełniej wyraża jej osobowość. Haigi, spontaniczne obrazy, malowane akwarelą lub akrylem, „bez myślenia” i poprawek, najpełniej wyrażają ducha haiku i stanowią nieśmiałe nawiązanie do dzieł japońskich mistrzów gatunku.

Lena Pelowska

Lena Pelowska (właśc. Magdalena Kuśmirek), z wykształcenia fizyk, rodowita mieszkanka Gdańska. Popularyzatorka haiku. Interesuje się fotografią, muzyką i teatrem, aktywnie uczestniczy w różnych projektach kulturalnych Trójmiasta, a także od niedawna współredaguje i wydaje dwujęzyczny, internetowy magazyn artystyczny HAIKU PORT. Od kilku lat prowadzi warsztaty haiku na łamach portalu Poema (obecnie Poemax.pl), a także podczas spotkań na żywo, w Bibliotece Wojewódzkiej i w Instytucie Kultury Miejskiej w Gdańsku. Od roku organizuje i współprowadzi cykl Sopockich Warsztatów HAIKU w Dworku Sierakowskich, tworząc tym samym nieformalny, Trójmiejski Klub Haiku. Prowadzi blog HAIKU LENKU, na którym znajduje się już blisko tysiąc haiku, spisanych przez ostatnie kilkanaście lat. Rzadko uczestniczy w konkursach internetowych, czerpiąc przyjemność ze spotkań i rozmów na żywo. Członkini-założycielka Stowarzyszenia Salon Literacki.

Anna Mazurkiewicz

Urodzona i mieszkająca w Chełmie. Z wykształcenia ekonomista, z zawodu księgowa. Miłośniczka kotów, książek i podróży. Od kilku lat autorka blogów o różnej tematyce, obecnie skłaniająca się ku felietonom. Kochająca zarówno prozę jak i poezję, od 2012 roku zauroczona haiku. Nagradzana w konkursach międzynarodowych (m.in. trzecia nagroda w 18th International Kusamakura Haiku Competition 2013, wyróżnienie w Vancouver Cherry Blossom Festival Haiku International 2015), publikująca w wielu krajach. Fotograf - amator, wielbicielka muzyki gospel (od 2010 roku członek Chadek Gospel Choir). Uzależniona od pasji, wciąż poszukująca nowych form, dróg i możliwości wyrazu.